menu

kokox

stickymenu

not almak / note taking


Bir çoğumuz, gündelik hayatın koşuşturmacası içinde çabuk olmak adına defterlere değil de genellikle ufak kağıtlara not alıyoruz. Ama bilgisayar başında ama telefonla konuşurken ama kitap okurken. Düzgün olarak defterlere yazmıyoruz. Alınan notların tamamı müsvedde oluyor. Zaten müsvedde olduklarını bildiğimiz ve daha sonra bir deftere nasıl olsa temize geçireceğimiz ön gürüsüyle dünyanın her yerinde olduğu gibi biz de o anda konuyla ilgili küçük sayıları, fiyatları, birimleri, açıklamaları, hasılı görüşmelerimizdeki gerekli olan bilgileri gelişi güzel not kağıdına yazıyoruz.


Daha sonra bu not kağıtları oraya, buraya savruluyor ve yok oluyorlar. Benim uzun yıllardır uyguladığım bir yöntem var. Bu notları hem derli toplu tutuyor hem de arşivlenmelerini sağlıyor. Bu ufak not kağıtları, hemen hemen hepimizin yaptığı gibi daha sonra bir haylice zor tasnif edilip bir araya getirilerek deftere, temize çekilebiliyor. Bu gerçekliği bildiğimden sebep A5 e yakın ebatta kalın craft zarflardan satın alıyorum. Bunları daha önce de bir zarf yapalım başlığında anlattığım gibi daha estetik hale getiriyorum. Yine not kağıtları kullanmaya devam ediyorum. Fakat not kağıtlarının sağ üst kenarına mutlaka tarih ve saati belirtiyorum. Siz bunu bir tarih tabanlı numaratör damga ile de yapabilirsiniz. Daha sonra istediğiniz gibi notunuzu bu ufak kağıt parçalarına düşebilirsiniz. Akşam gün tamamlandığında ya da iş çıkışında bu ufak not kağıtlarını yaptığım zarfa dolduruyorum. Ben aylık temelde zarflar tutuyorum. Zarfın kapağında ayırdığım kısma ise Ay ismi ve yılı yazıyorum. Daha sonra bu zarfları defterlerimin arasında tarih sırasıyla Aniki arşiv kutularında saklıyorum. Siz de saklama işi için bir ayakkabı kutusundan yararlanabilirsiniz. Zarfların başkası tarafından açılmasını ve okunmasını istemiyorsanız, zarfın kapak kısmından bir zımba atabilirsiniz. Tabii ki bu arşivleme cesaret işi. Geçmişiniz ve yaptıklarınızla ilgili ufak detaylar. Öyleki Hansel ve Gretel (Almanca: Hänsel und Gretel) masalında, Grimm Kardeşlerin kötü cadının evine giden yolu işaretlemek için koydukları kırıntılar gibi. Eğer arkanızda iz bırakmaktan korkmuyorsanız, yürekliyseniz bu yöntemle size ait olan en ufak detayları bile saklayabilir, gerektiğinde baş vurabilir ve zamanı geldiğinde ardıllarınıza korkmadan, kaybolmadan devredebilirsiniz.



    Yazmak Keyiftir. Com

blog comments powered by Disqus

YARARLI LİNK TABLE

YARARLI ŞEYLER ATLASI

DOLMAKALEM TAKAS DEĞİŞİM

YAZMAK KEYİFTİR HARİTASI

MÜREKKEP TAKAS

SORUNLAR ÇÖZÜMLER SAYFASI

Thumb Last Posts

YAZMAK KEYİFTİRDE ÖNE ÇIKANLAR

Defter Murekkep Last Five

TümüDOLMAKALEM KATEGORİSİ SON 5 YAZI TümüMÜREKKEP KATEGORİSİ SON 5 YAZI

Son On Yazi

DUMMY
YAZMAK KEYİFTİRİN EN SON YAYINLANAN 10 YAZISI

Defter Kagit Kategori

TümüDEFTER KATEGORİSİ SON 5 YAZI TümüKAĞIT KATEGORİSİ SON 5 YAZI

PopPostText

Popüler Yayınlar

Popüler Yayınlar For Mobi

EpostaTakip

EPostayla Takip Edin
 
web stats Proxy